-
Maaritin päivä - miten asiakkaan palvelutarpeen tunnistaminen ja palvelujen yhteensovittaminen onnistuu tulevaisuuden sote-keskuksessa?
Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelman järjestämä kansallinen tilaisuus
"Ottaessaan yhteyttä Maarit kuulostaa itkuiselta ja hätääntyneeltä. Hän kuvaa olonsa aivan kamalaksi; henki ei kulje ja hän ei saa nukuttua selkä- ja hammaskivun takia. Raha-asiat ovat sotkussa ja Maaritia huolettaa myös aikuisen pojan tilanne."
Teemailtapäivän aikana kuulemme, miten juuri eläköitynyt, monisairas Maarit hakeutuu erilaisiin sote-palveluihin eri puolella Suomea. Mitä hänen tarinansa taustalla löytyykään ja miten Maaritin palvelutarve tunnistetaan? Kansallisen päivän teemoina nousevat konkreettisesti case-esimerkin avulla esim. segmentointi, osallisuus, osaaminen ja ammattitaito, sujuvat palvelupolut ja keskinäinen yhteistyö. Estradi on hyvinvointialueen kehittäjillä, jotka kuvaavat Maaritin kulkua erilaisissa palveluissa.
Tilaisuuden ohjelma:
12.30-12.40 Tervetuloa
12.40-13.00 Johdatus päivän teemaan: Palvelujen yhteensovittaminen ja asiakasnäkökulma, esittäjä tarkentuu myöhemmin
13.00-13.10 Kuvitteellisen asiakkaan, "Maaritin" esittely
13.10-13.20 Tauko
13.20-14.50 Kolme erilaista Case-esimerkkiä:
"Miten Maaritin polku meillä kulkee: miten oli ennen - miten toimimme nyt - mihin olemme matkalla?"
- "Maarit" soittaa tutulle terveysasemalle arkiaamuna, esittäjä tarkentuu myöhemmin
- "Maarit" ottaa yhteyttä keskitettyyn asiakasohjaukseen, esittäjä tarkentuu myöhemmin
- "Maarit" kävelee sisään klo 16 jälkeen johonkin, esittäjä tarkentuu myöhemmin
14.50-15.25 Asiantuntijoiden vuorovaikutteiset kommenttipuheenvuorot
15.25-15.30 Loppusanat
Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä.
Tervetuloa!