POSOTE20 Tulevaisuuden sote-keskus -hanke

Hyvinvointialueellamme etsitään vaikuttavampia toimintatapoja, jotta paremmin voiva Pohjois-Savo tulisi todeksi. POSOTE20 Tulevaisuuden sote-keskus –hankkeen toimesta saamme kokemusta siitä, minkälaisilla toimintavoilla voimme lisätä sekä hyvinvointialueen asiakkaiden että työntekijöiden terveyttä ja hyvinvointia.

-

Ajankohtaista

Uutiset

Mitä mieltä Pohjois-Savolaiset ovat tulevasta hyvinvointialueesta? Asukaskyselystä ja osallisuustoiminnasta nousee esiin kolme tärkeää pointtia

Pohjois-Savon hyvinvointialueen käynnistymisen kynnyksellä asukkaiden kuuleminen on ensisijaisen tärkeää. POSOTE20 Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen järjestämään asukaskyselyyn vastasi 1134 ja Innoduel -pikakyselyyn 298 henkilöä. Kysyimme tietoa asukkaille tärkeistä palveluista, palveluiden sujuvuudesta, sähköisistä palveluista sekä tavoitteista osallisuuden edistämiselle. Järjestimme lisäksi keväällä kumppanuusilta -kiertueen, johon osallistui yli sata kuntien, järjestöjen, yrittäjien ja seurakuntien edustajaa sekä aluevaltuutettuja. Tietoa hyödynnetään hyvinvointialueen strategiatyöhön.

THL - Työryhmä: kasvatus- ja perheneuvonta on palautettava perheiden varhaisen tuen sosiaalipalveluksi

Kasvatus- ja perheneuvonnan ydintehtävä on tukea perheen vanhempia, lasten kasvua ja kehitystä sekä perheen ihmissuhteita, korostaa kasvatus- ja perheneuvonnan kehittämistä pohtinut valtakunnallinen työryhmä. Sen mukaan kasvatus- ja perheneuvonta on lapsille ja perheille varhaista tukea tarjoava sosiaalipalvelu. Varhaisen tuen vahvistaminen ja palvelujen yhdenmukaistaminen ovat olleet sote-palvelujen kehittämisen keskeisiä tavoitteita.

Näillä toimenpiteillä Ylä-Savossa tuodaan asiakasta takaisin keskiöön - Vastaantottoiminnassa kokeillaan rohkeasti uusia toimintatapoja

Ylä-Savon SOTE kuntayhtymässä on lähdetty toteuttamaan rohkeasti niitä toiminnan muutoksia, joissa palveluntuotantoa on kehitetty aiempaa asiakaslähtöisempään suuntaan. Julkisen terveydenhuollon keskeisenä ongelmina ovat palvelujen saatavuus ja niihin pääseminen. 

Sähköisen asioinnin ja digihoitopolkujen kehittämisen "starttitapahtumassa" oli täysi tohina päällä

Kehittämistyön ”starttitapahtumassa” oli tekemisen meininki; haasteiden tunnistaminen ja ratkaisukeskeisyys nousivat keskiöön. Tapahtuma käynnisti sähköisen asioinnin ja digihoitopolkujen kehittämistyön koko tulevalla Pohjois-Savon hyvinvointialueella.

Hei Sinä sähköisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisestä kiinnostunut - Haku asiakasraatiin on auki

Tule mukaan Pohjois-Savon hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon digitaalisia hoitopalveluita kehittävään asiakasraatiin

POSOTE20-hankkeessa tapahtuu

@Varkauden kaupunki kokeilee rohkeasti MOTI-tiimiä (siis monialaista tiimiä) hyvinvointikeskus Aallossaan uutena toimintatapana. Mistä on kyse ja...

Kiireen selätys part 2: Työhuoneen tunnelmaa voi johtaa. 💛  Hieman rentouttavaa taustamusiikkia Youtubesta, kukkaset ja ripaus hentoa männyn tuoksua...

Asiakaslähtöisiä palveluita voidaan kehittää vain ja ainostaan kuuntelemalla asiakkaita, eli siis hyvinvointialueemme asukkaita. Sähköisen asioinnin...

Myös ikääntyville suunnitellaan isoja helpotuksia palvelujen saamiseen: 👉 Yksi yhteinen palvelupiste - ei pompottelua 👉 Ammattilaisen tuella yhdessä...

Kiireen selätys part 2: Työhuoneen tunnelmaa voi johtaa. 💛  Hieman rentouttavaa taustamusiikkia Youtubesta, kukkaset ja ripaus hentoa männyn...

Asiakaslähtöisiä palveluita voidaan kehittää vain ja ainostaan kuuntelemalla asiakkaita, eli siis hyvinvointialueemme asukkaita. Sähköisen asioinnin...

Myös ikääntyville suunnitellaan isoja helpotuksia palvelujen saamiseen: 👉 Yksi yhteinen palvelupiste - ei pompottelua 👉 Ammattilaisen tuella yhdessä...

Viime vuonna kehitysmankeliin pääsi muistihäiriöpotilaiden hoito- ja palvelupolku. Alustavat kokemukset muutoksista ovat jälleen lupaavia ja vielä...